Visita de la Dolors Garcia Cornellà al nostre institut per parlar de la seva novel·la, L’esclau del Mercadal.

Avui dia 11 de desembre de 2017 ha vingut la Dolors Garcia Cornellà a fer-nos una xerrada sobre el seu llibre L’esclau del Mercadal, ja que l’alumnat de 1r d’ESO l’ha llegit durant el primer trimestre.
La Dolors, persona afable, pacient, de tracte cordial, té més de seixanta llibres publicats per a infants i joves i ha rebut nombrosos guardons, entre ells El Ciutat d’Olot, per a nens i nenes, en dues ocasions: 1992 i 1998.
La Dolors, a tall introductori, ens ha comentat com li agrada cuinar (a les seves novel·les el menjar té un paper important, el Suliman és un gran cuiner), i també ens ha explicat que li agrada molt observar els costums i la manera de fer dels joves per inspirar-se en la creació de personatges per als seus llibres.
A continuació ens ha explicat una mica d’història; les complicades relacions entre cristians, musulmans i hebreus (Jucef, Hug i Suliman), el germen de la història de L’Esclau del Mercadal, situada a Girona l’any 1336.
Alguns alumnes li ha preguntat quins són els seus llibres preferits i la Dolors ha respost: Serena, S’acosta un front fred que deixarà neu a cotes baixes, Diumenge al matí, al peu del salze. La biblioteca del centre els posarà a la carta dels Reis…
Ens ha agradat molt rebre la Dolors, és una persona encantadora, pacient, i molt sàvia.