Obrers i burgesos a 4t d’ESO

L’alumnat de 4t d’ESO ha estat estudiant la societat del segle XIX i s’ha posat a la pell dels comunistes, els anarquistes, els burgesos i el proletariat per resoldre un conflicte laboral miner.

Els alumnes s’han documentat per recrear els detalls referents a la seva ideologia i a la seva indumentària. La situació reproduïda està basada en la novel·la d’Émile Zola Germinal. Com que les condicions laborals són molt precàries i la mortaldat a la mina elevada, els comunistes i els anarquistes volen persuadir els treballadors per iniciar una vaga reivindicativa. D’altra banda, els patrons de la mina han de convèncer-los que tornin a la feina. Després de sentir els arguments dels uns i dels altres… Què hauran decidit?

La representació s’ha fet a l’entrada del recinte de l’institut i ha estat molt ben valorada pel professorat i l’alumnat.