De la digitalització de la informació a l’excés d’informació

DE LA DIGITALITZACIÓ DE LA INFORMACIÓ A L’EXCÉS D’INFORMACIÓ
(a càrrec de Miquel Feixas)
UDG – Escola Politècnica Superior –

Aquest dimarts dia 8 de gener, els alumnes d’informàtica vam assistir a una xerrada que consistia en entendre com hem passat del procés de digitalització de la informació a l’emmagatzematge i tractament de l’excés d’informació que tenim avui dia.

En Miquel, el conferenciant, ens va explicar l’emmagatzematge d’informació en diferents dispositius electrònics, com es codifiquen els arxius amb codi binari (0 i 1), la llista de colors del 0 al 255 i els grans magatzems de servidors de les grans companyies com Google i Facebook. Tota aquesta informació que generem cada dia i que suposa una gran despesa energètica, per això, ens va aclarir, aquestes naus es troben en llocs freds com Suècia ja que així no gasten tanta energia en aire condicionat.

Per acabar, vam poder veure uns vídeos que resumien el que s’havia explicat i que els podeu trobar al web “Big Bang Data” : http://bigbangdata.cccb.org/

Marta José, Àlex Collmalivern i Xènia Grabulosa