Cora Coll i Maria Montlló, alumnes de 1r de batxillerat viatgen a Ginebra com a participants del projecte de la ONG FundiPau “ Enfortim Drets!”

Durant els dies 26, 27 i 28 de febrer , la Cora i la Maria han estat convidades a participar de l’experiència de visitar, conèixer i plantejar-se interrogants sobre el funcionament d’institucions, organismes mundials i ONG que tenen la seva seu a la ciutat suïssa de Ginebra.
Conjuntament amb altres alumnes de cinc centres educatius més de Catalunya, concretament de Lloret de Mar, Manresa, Lleida, Barcelona i l’Escola Pia d’Olot, han compartit aquest viatge a Ginebra. Una activitat dins el projecte que porta per títol “Enfortim Drets! ” organitzat per la ONG FundiPau, una ONG catalana que treballa en diferents temes com la crisi i realitat dels refugiats, la lluita contra la fabricació i comerç d’armes i la sensibilització a favor de la pau.
Des dels centres educatius, es treballen aspectes com ara les causes que provoquen que actualment hi hagin milions de persones refugiades al nostre món, s’analitza la realitat d’aquestes persones i s’estudia el paper d’organismes i, sobretot, d’ ONG que lluiten per la vida, pels drets i per la dignitat dels refugiats.
A Ginebra, vam tenir l’oportunitat de conèixer el paper i la tasca de l’ACHNUR, l’organisme de la ONU que vetlla pels refugiats; vam descobrir el complex funcionament de les Nacions Unides, visitant la seu d’aquesta institució a Ginebra; vam entendre el paper de la Creu Roja endinsant-nos en el seu museu i coneixent les campanyes i les tasques que porta a terme per la dignitat de les persones, per restablir els llaços familiars i per lluitar contra les conseqüències de desastres naturals i de malalties que assetgen la humanitat; i, finalment, vam analitzar de primera mà la tasca sobre el terreny de l’ONG d’abast mundial WILFP (Women’s International League for Peace & Freedom) que defensa el paper de la dona en la lluita per la pau i la llibertat, a partir de la reivindicació dels seus drets i de la lluita per la igualtat de gènere.
Una experiència molt interessant, plena d’interrogants, de moments compartits, d’il·lusions i de valors per treballar que culminarà amb una trobada que realitzarem tots els alumnes dels sis centres educatius que hem participat en el projecte “Enfortim drets!” el proper mes d’abril a Barcelona.