El passat divendres 28 de març, els alumnes de 1A i 1B de Batxillerat que cursen la matèria de Ciutadania, Política i Dret a l’Institut Mediterrània van realitzar una sortida educativa al Parlament de Catalunya, acompanyats pels professors Alberto Barcelona i Laura Fumagalli.
L’activitat principal de la visita consistia en un exercici de simulació parlamentària. Cada grup parlamentari va proposar tres mesures polítiques que posteriorment van ser debatudes i votades pels companys, seguint una dinàmica realista de treball legislatiu. Finalment, es van consensuar cinc mesures que reflectien el diàleg i la capacitat d’acord entre els diferents grups. L’organitzadora de l’activitat va felicitar el nostre grup per la qualitat del debat i per l’adequació de les propostes a la realitat parlamentària.
Després de l’activitat, els alumnes van fer una visita guiada per les instal·lacions del Parlament, incloent-hi l’hemicicle, on es duen a terme els debats. A més, van tenir l’oportunitat de conèixer la diputada d’ERC, Nayat Driouech, qui va compartir amb ells la seva experiència i va explicar de primera mà el funcionament de l’activitat parlamentària.
L’experiència va ser molt enriquidora i va permetre als alumnes comprendre millor com es desenvolupa el procés democràtic i com les decisions polítiques es tradueixen en mesures concretes per millorar la vida dels ciutadans catalans. Sense dubte, una jornada que els va apropar a la realitat institucional i que reforça la seva formació com a ciutadans crítics i compromesos.
Us animem a visitar l’àlbum de fotografies.

