PFI-PIP Auxiliars en centres sanitaris

Guia alumnat nouvingut

Descàrrega guia alumnat

A qui s’adreça?

Aquest programa s’adreça a joves, d’entre 16 i 21 anys, que no tenen el Graduat en Educació Secundària Obligatòria i volen formar-se en la família professional de la sanitat.

Titulació

En acabar el curs obtens:

• Certificat acadèmic que acredita les competències professionals assolides com a auxiliar en centres sanitaris.
  • Certificat del Curs d’accés als cicles formatius de grau mitjà (CAM). que permet l’accés als cicles formatius de grau mitjà, d’acord amb la Resolució EDU/2638/2020, de 26 d’octubre.
  • Reconeixement dels mòduls professionals superats en el PFI per a l’obtenció del títol professional bàsic associat al perfil. Qualificació professional incompleta: SAN668_1 Trasllat i mobilització d’usuaris, usuàries o pacients, documentació i materials en centres sanitaris.

A més, permeten l’accés als centres de formació d’adults per obtenir el graduat en educació secundària obligatòria (GESO), sense complir el requisit de tenir 18 anys.

Competències professionals

L’objectiu del curs és dotar a l’alumne/a de les següents capacitats i competències:

• Col·laborar en la mobilització i  realitzar el trasllat i atenció dels  usuaris/àries i/o pacients d’un  centre sanitari.
  • Col·laborar en l’ordenació i trasllat  de documents i materials,  utilitzant les tècniques adequades i  complint amb els protocols i/o  normativa aplicable en els centres  sanitaris.

Principals ocupacions i llocs de treball

Podràs treballar com:

• Zelador o zeladora d’institucions sanitàries
  • Zelador o zeladora d’unitats d’hospitalització de centres sanitaris
  • Zelador o zeladora de magatzem
  • Zelador o zeladora de centres d’atenció primària
  • Zelador o zeladora d’anatomia patològica

Durada

La durada d’aquest programa és de 1.000 hores (un curs acadèmic) dividit de la següent manera:

• Mòduls de formació Professional
  • Mòduls de formació General
  • Formació en centres de treball
  • Tutoria

Què estudiaràs?

Mòduls de formació professional (entre 615 i 665 hores)

• Organització, Comunicació i Trasllat de Documentació, Materials i Equips d’un Centre Sanitari
  • Mobilització i Trasllat de Pacients en Centres Sanitaris
  • Trasllat de Pacients en Serveis Especials d’un Centre Sanitari
  • Habilitats comunicatives en Centres Sanitaris
  • Projecte Integrat
  • Formació Bàsica en Prevenció de Riscos Laborals
  • Formació Pràctica en Empreses (mínim 180 hores)

Mòduls de formació general (entre 295 i 345 hores)

• Estratègies i Eines de Comunicació
  • Entorn Social i Territorial
  • Estratègies i Eines Matemàtiques
  • Incorporació al Món Professional

Tutoria, seguiment i orientació personalitzada (40h)

Horari

Horari intensiu de matí, de 8h a 14.30h.

Preinscripció i matriculació

Preinscripció presencial del 2 al 12 de maig. Per a més informació consulteu els apartats de preinscripció i matrícula corresponents. Allà tindreu tota la informació a mesura que la tinguem disponible.

Descarrega la informació d’aquest PFI