Carta de Serveis

Benvolguts i benvolgudes,

ja teniu disponible la nostra Carta de Serveis , allà podreu trobar tots els projectes que estem fent enguany al Rafecas amb el nostre alumnat i tota la oferta formativa que hi tenim.

Gràcies per compartir el vostre temps amb nosaltres,
Coordinació de Qualitat

PORTES OBERTES VIRTUALS D’ESO PER AL CURS 2021/22

Des de l’institut Lluch i Rafecas volem demanar disculpes perquè durant la jornada de Portes Obertes, l’aplicatiu Meet que hem utilitzat ha limitat l’accés i moltes famílies s’han quedat fora de la xerrada.

Entenem que hem privat de la jornada de Portes Obertes a moltes persones, així que intentarem compensar-ho fent una altra sessió el dilluns 15 de març a les 18:00h. Això sí, aquesta vegada serà amb inscripció prèvia, per poder preveure la quantitat d’assistents.

Els que vulgueu assistir-hi

ompliu, si us plau, el següent formulari (si us havieu inscrit amb anterioritat però no vau poder estar a la reunió del dia 9, torneu a omplir-lo). Rebreu l’enllaç de la sessió uns 15 minuts abans de les 18:00h del dilluns 15.

Per si voleu anar fent un tastet, us pengem aquí la presentació de la jornada i un vídeo explicatiu:

PORTES OBERTES 21_22

NOU ENSENYAMENT HÍBRID

Atenent a les modificacions normatives que hi han hagut, finalment sí que hi haurà ensenyament semi-telemàtic al Batxillerat, a CFGM i a CFGS. Es farà, però, diferent a com s’ha fet durant el primer trimestre.

Serà un dia a la setmana telemàtic i la resta de dies presencials. El dia telemàtic serà rotatori:
Setmana del 18 al 24 de gener: els primers cursos faran el dilluns telemàtic i els segons cursos ho faran el dimarts.
Setmana del 25 al 31 de gener: els primers cursos faran el dimarts telemàtic i els segons cursos ho faran el dimecres.
I així successivament.
Al següent document trobareu la distribució dels dies telemàtics:
De moment, serà aplicable al segon trimestre. Informarem de com s’aplicarà al tercer trimestre.

INICI DE CLASSES GENER 2021

Seguint les instruccions del Departament d’Educació, el dia 8 de gener de 2021 queden anul·lades les classes. De manera que l’inici de les classes al gener de 2021 seran el dia 11. De moment, totes elles seran presencials (també ensenyament post-obligatori).

Respecte aquest últim punt (el de la presencialitat de l’ensenyament post-obligatori), comunicarem qualsevol notícia que tinguem, ja que es tracta d’una informació provisional.

Treball per projectes: COVID-A

Aquests primers dies de curs hem dedicat les sessions de 1r i 2n d’ESO del treball per projectes a desenvolupar un projecte de caire emocional, a preparar-nos per fer front a les situacions derivades de la pandèmia. Hem desenvolupat el projecte COVID-A. L’objectiu del projecte és descobrir les nostres febleses i fortaleses envers el suport cap als altres i tenir eines i recursos per autoajudar-me en moments crítics i ajudar als altres. Hem canviat el significat a les lletres del virus de la següent manera:

C: com em sento

O: observo

V: valoro

I: interactuem

D: demano ajuda

A: Ajudo

Hem treballat amb grups de 5 on cadascú era un element de la medicina xinesa: metall, terra, fusta, foc o aigua. A partir d’aquí per grups d’elements hem buscat les nostres febleses i fortaleses, hem preparat estratègies de suport als altres, de motivació, de relaxament, de pensar en positiu… Finalment amb exposicions com si fossin “mini tallers” hem compartit aquests recursos als companys i companyes i  ens hem compromès a ser ajuda de tot el grup classe en qualsevol moment durant el curs.

Imatges:

INTERACTUEM

COM EM SENTO

AJUDO I DEMANO AJUDA

CANTINA

Us notifiquem que el servei de cantina de l’institut segueix actiu pel que fa a venda de productes: entrepans, pastes, cafès per emportar, etc.
La nova normativa ha obligat a inhabilitar les taules, però no la venda.

RESUM DE MESURES DEL PLA D’OBERTURA

A continuació es detallen algunes de les mesures que s’aplicaran per minimitzar els riscos de contagi de la COVID-19:

• Sempre que sigui possible les matèries s’imparteixen en blocs de dues hores per minimitzar la mobilitat.
  • Cada grup té una aula de referència on hi farà la majoria de classes.
  • Les entrades i sortides al centre i a l’esbarjo es fan de manera esglaonada.
  • Les tasques virtuals es treballen a través de Google Classroom a 1ESO, 2ESO i 3ESO i a través de Moodle a 4ESO, Batxillerat i Cicles formatius.
  • No pot entrar al centre cap persona amb símptomes de COVID-19. Si, al centre, detectem un/a alumne/a amb aquests símptomes, l’hauran de venir a buscar (menors d’edat) o marxarà (adults) i s’ha de dirigir al seu CAP de referència. Si els símptomes són greus, s’haurà de trucar el 061.
  • S’ha d’utilitzar la mascareta en tot moment dins el centre (cada alumne ha de portar dos mascaretes i gel hidroalcohòlic).
  • A cada canvi de classe, els alumnes s’han de rentar les mans amb gel hidroalcohòlic.
  • Abans d’un canvi de classe cadascú ha de desinfectar la seva zona de treball (el material de neteja el proporciona el centre).
  • Les aules es ventilen 10 minuts a l’inici i al final de cada classe, com a mínim.
  • Els alumnes han de circular, sempre, per la dreta als passadissos.
  • Si hi ha confinament total, els tutors faran seguiment de l’alumnat. Les classes es faran per Classroom o Moodle, en funció del curs i seguiran l’horari habitual.
  • És responsabilitat de les famílies mesurar la temperatura dels alumnes abans de venir al centre.
  • Si un alumne té símptomes de COVID i no té la malaltia, ha de portar justificant de visita al metge per poder incorporar-se a les classes.