CFGM Manteniment de Material Rodant Ferroviari

Guia alumnat nouvingut

Descàrrega guia alumnat

Competències professionals

La competència general d’aquest títol consisteix a muntar i mantenir maquinària i equip industrial i línies automatitzades de producció d’acord amb els reglaments i normes establertes, seguint els protocols de qualitat, de seguretat i de prevenció de riscos laborals i respecte ambiental

Titulació

Els alumnes que superin el CFGM rebran la titulació de Tècnic en Manteniment de material rodant ferroviari, la qual correspon segons la Classificació Internacional Normalitzada de l’Educació : CINE-3b.

Principals ocupacions i llocs de treball

Com exemple i amb finalitat d’orientació professional, s’enumeren un conjunt de possibles ocupacions i llocs de treball:

• Tècnic en manteniment de sistemes pneumàtics i de fre de material rodant ferroviari.
  • Tècnic de manteniment de motors Dièsel.
  • Tècnic en manteniment i reparador de sistemes elèctrics de material rodant ferroviari.
  • Tècnic en manteniment de sistemes electrònics de material rodant ferroviari.
  • Tècnic en càrregues i descàrregues de programari, anàlisi de diagnosi i xarxes de comunicació interna.
  • Tècnic en manteniment de sistemes de tracció i motors.
  • Tècnic en manteniment de sistemes de confortabilitat, seguretat i comunicació de material rodant ferroviari.
  • Reparador de sistemes de seguretat i comunicació de material rodant ferroviari.
  • Tècnic en manteniment de sistemes de bogies, xoc i arrossegament.
  • Agent d’acompanyament de trens.
  • Venedor / distribuïdor / visitador de recanvis i equips per a material rodant.
  • Operari d’empreses dedicades a la fabricació, muntatge i comercialització d’equips i recanvis per a material rodant.

Durada

La durada d’aquest cicle formatiu es de 2000 hores (dos cursos acadèmics) dividides de la següent manera:

• 1617 hores de formació en el centre educatiu i FORMACIÓ DUAL.
  • 383 hores de formació en un centre de treball i FORMACIÓ DUAL.

Crèdits en que s’estructura el cicle formatiu

Primer curs
MÒDUL NOM HORES
MP1 Motors 165
MP2 Sistemes auxiliars del motor dièsel 66
MP4 Sistemes de frens en material rodant ferroviari 132
MP5 Circuits auxiliars 132
MP9 Mecanització bàsica 66
MP10 Formació i orientació laboral. 66
MP11 EIE 66
MP12 Anglès tècnic 99
Segon curs

MÒDUL NOM HORES
MP3 Tracció elèctrica 198
MP7 Confortabilitat i climatització 132
MP8 Bogi, tracció i xoc. 66
MP13 Síntesi 297

L’horari lectiu del cicle és el següent:

• 1r curs tarda: horari intensiu de tarda, de 15.00 a 21.30 h.
  • 2n curs tarda: horari intensiu de tarda, de 15.00 a 21.30 h.

Les pràctiques podran ser de matí o tarda, depenent de l’empresa a on es realitzin.

Preinscripció i matriculació

Consulteu els apartats de preinscripció i matrícula corresponents. Allà tindreu tota la informació quan la tinguem disponible.