CFGM Manteniment de Vaixells Esportius i d’Esbarjo

Guia alumnat nouvingut

Descàrrega guia alumnat

COMPETÈNCIA GENERAL:

Aquests estudis capaciten per realitzar el muntatge, el manteniment i la reparació de la maquinària i els equips dels vaixells d’esbarjo i dels serveis portuaris, així com per realitzar el servei tècnic de postvenda de vaixells d’esbarjo.

TITULACIÓ:

Els alumnes que superin el CFGM rebran la titulació de Tècnic en Manteniment Electromecànic, perfil professional manteniment de vaixells esportius i d’esbarjo, la qual correspon segons la Classificació Internacional Normalitzada de l’Educació : CINE-3b.

PRINCIPALS OCUPACIONS I LLOCS DE TREBALL

Com exemple i amb finalitat d’orientació professional, s’enumeren un conjunt de possibles ocupacions i llocs de treball:

• Operari de reparació i manteniment de motors i grups mecànics.
  • Operari de reparació i manteniment de plantes energètiques de motor i vapor.
  • Electromecànic de manteniment i instal·lació de plantes propulsores, màquines i equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo.
  • Mantenidor d’aire condicionat i fluids en embarcacions esportives i d’esbarjo.
  • Operari d’instal·lació i manteniment de sistemes frigorífics i d’aire condicionat.
  • Operari de manteniment de l’estructura i les superfícies del buc.
  • Operari d’instal·lació i manteniment dels sistemes de navegació i posicionament.
  • Operari de manteniment de les veles, eixàrcia i arboradura.
  • Operari d’instal·lació i manteniment dels elements de fusteria nàutica.

DURADA:

La durada d’aquest cicle formatiu es de 2000 hores (dos cursos acadèmics) dividides de la següent manera:

• 1617 hores de formació en el centre educatiu
  • 383 hores de formació en un centre de treball

MÒDULS EN QUE S’ESTRUCTURA EL CICLE FORMATIU

PRIMER CURS (1 GRUP AMB HORARI DE TARDA)
MÒDUL HORES
Manteniment de les instal·lacions i màquines elèctriques en vaixells i embarcacions 132
Manteniment del sistema de propulsió i equips auxiliars de les embarcacions d’esbarjo 165
Manteniment de sistemes de refrigeració i de climatització en embarcacions d’esbarjo 66
Manteniment de superfícies i elements de materials compostos d’embarcacions d’esbarjo 99
Tractaments superficials i pintat d’embarcacions d’esbarjo 66
Preparació d’embarcacions d’esbarjo per a treballs de manteniment 66
Manteniment de cobertes de fusta i adaptació/reparació de mobiliari en embarcacions d’esbarjo 99
Mecanització bàsica 66
Formació i orientació laboral 66
Empresa i iniciativa emprenedora 66
SEGON CURS
MÒDUL HORES
Manteniment d’instal·lacions d’equips electrònics i informàtics d’embarcacions d’esbarjo 165
Anglès 99
Manteniment d’aparells d’embarcacions d’esbarjo 165
Síntesi 297

Horari

1er i 2n curs: horari intensiu de tarda, de 15:00h a 21:40 h

Preinscripció i matriculació

Consulteu els apartats de preinscripció i matrícula corresponents. Allà tindreu tota la informació quan la tinguem disponible.