Sortida a Barcelona. CosmoCaixa i Parlament de Catalunya

El passat divendres, 30 de març els alumnes de 3r d’ESO van anar a Barcelona. L’objectiu va ser visitar CosmoCaixa i el Parlament de Catalunya, al parc de la Ciutadella.
Només arribar a Barcelona l’autobús ens va deixar a l’entrada de CosmoCaixa. Abans de res van esmorzar, ja que a l’autopista l’autocar no va parar. Tot seguit van entrar al recinte que és el resultat d’unes instal•lacions modernistes que en un passat van allotjar l’Asil Empar de Santa Llúcia construït per Josep Domènech i Estapà, posteriorment el Museu de la Ciència i des del 2004 CosmoCaixa. A l’interior van visitar els espais dedicats a la Ciència i després van gaudir d’un interessant taller sobre so i acústica.
L’hora de dinar la van passar al Maremàgnum. Havent dinat van fer camí cap al Parlament de Catalunya, tot visitant la imponent Estació de França. Al Parlament una monitora els va explicar detalls relatius a l’edifici i com i quan va passar a ser la seu del Parlament de Catalunya, primer durant la Segona República i després durant l’etapa actual. Finalment els va fer seure al Saló de Plens com si fossin uns diputats i després d’una petita explicació va obrir un torn de preguntes que els nois i les noies de 3r van aprofitar molt. També els van saludar dues diputades: Anna Simó i Montserrat Palau.
Afegir que l’autobús va ser conduït per una dona, les monitores eren dones i els alumnes i les alumnes van ser acompanyats per professores. Va fer un dia espectacular!