MEQUINENSA I MONCADA

El dia 17 d’abril, els alumnes de segon de batxiller vam fer una sortida a Mequinensa per assistir a l’obra de teatre de Jesús Moncada El cafè de la granota i visitar el poble vell.

L’obra de teatre va ser molt entretinguda gràcies a la gran interpretació dels dos actors que fins i tot van aprendre l’accent mequinensà i van aconseguir transmetre la sensació d’estar dins d’una de les  obres de Moncada. Van representar perfectament el sentiment que volia transmetre l’escriptor : davant d’una gran tristor i pena per haver de deixar el poble on havia viscut tota la seva vida i guardat tants records, va voler fer un recull d’històries divertides amb un humor intel·ligent i a la vegada absurd.

A continuació, visitàrem les restes del poble vell de Mequinensa, les que es podien observar ja que part del poble va quedar inundat a causa de la construcció del pantà. Durant el recorregut, diferents alumnes van llegir fragments de diverses obres de l’escriptor mequinensà, la lectura va estar acompanyada d’una ofrena de flors davant de les restes de seua casa. També vam visitar el museu on hi havia una exposició de fotos antigues del poble i obres d’art que havia pintat Moncada.Moncada