El passat 22 de maig de 2024, a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC, es van donar els Premis Poincaré, i la nostra alumna de segon de batxillerat, Sara Besó Mañé, va rebre la tercera menció amb el treball de recerca: Introducció als fractals. Aquest treball va ser tutoritzat pel professor Miguel Ángel García Victoria del nostre centre: INS Julio Antonio de Móra d’Ebre (Ribera d’Ebre). La Sara va destacar que va ser molt emocionant i interessant, i que van subratllar la rigorositat i claredat en la forma que s’havia explicat el treball.
Què és el premi Poincaré? El curs 2003/04, en què es commemorava el 150è aniversari del naixement del matemàtic francès Jules Henri Poincaré, l’FME va convocar per primer cop el Premi Poincaré al millor treball de recerca de batxillerat. El balanç de la primera edició del premi va ser tan positiu, quantitativament i qualitativament, que el jurat va acordar demanar a l’FME la convocatòria anual del Premi Poincaré.
Quins són els seus objectius? Cada any l’FME convoca el Premi Poincaré amb dos objectius principals: d’una banda, fomentar l’interès dels estudiants de secundària per les matemàtiques; de l’altra, incentivar la tasca educativa en aquestes àrees de coneixement que es porta a terme en els centres de secundària.
Moltes felicitats a la Sara Besó Mañé per aquesta tercera menció als premis Poincaré de Matemàtiques! Sens dubte, és un gran assoliment que demostra la seva dedicació i excel·lència acadèmica.
Enllaç notícia xarxes: Premi Poincaré 2024: Veredicte, resultats i fotos de l’acte — Facultat de Matemàtiques i Estadística — UPC. Universitat Politècnica de Catalunya



