Secció Literària – Ressenya Mirall Trencat

Ressenya de la representació teatral de Mirall trencat

Jordi Fuentes 1r BAT B

Avui parlaré sobre l’obra que vam anar a veure divendres, dia 22 de febrer de 2019, els alumnes Batxillerat al Teatre Bravium: Mirall Trencat, de Mercè Rodoreda.

En primer lloc, convé dir que Mirall trencat no és una obra de teatre, sinó una novel·la escrita el 1975 i narra la història d’una família barcelonina de classe social alta que destaca per la gran quantitat de personatges i de morts que hi apareixen.

Tot seguit, donaré la meva opinió com a expectador d’aquesta adaptació teatral. Crec que la representació teatral va resumir molt bé la novel·la i, a més, la va ordenar cronològicament, fet que cal agrair ja que a l’obra hi ha massa salts temporals. Calia que ens facilitiessn la comprensió de la novel·la perquè se m’havia fet pesada i una mica avorrida. Però l’adaptació teatral també se’m va fer avorrida per la manera com la van interpretar: mitjançant una ectura dramatitzada, com ens van comentar al col·loqui les actrius, i no pas com una obra teatral reprrsentada normalment.

D’altra banda, trobo que van plantejar una bona escenografia, el director va sabder escollir molt bé les imatges fotogràfiques històriques, això també facilita la connexió amb el temps passat que se’ns mostra a la novel·la.

Per finalitzar, vull dir que, segons la meva opinió, les actrius ho van fer molt bé: es nota que l’actuació havia estat molt treballada i exercitada. En nom de tot els alumnes assistents, les felicito.

En conclusió, en l’adaptació teatral s’entén millor la trama de la novel·la, però la representació podria haver estat encara més entretinguda si l’haguessin interpretada d’una altra forma, més teatral, però, tot i aquest aspecte, l’enhorabona.