II Triatló Interdisciplinar a Catalunya

Aprofitant els últims dies de sol, el departament d’Educació Física de l’Institut  ha organitzat conjuntament amb altres centres de la zona: INS Ramon Barbat (Vila-seca), INS Coll Blanc (La Canonja), INS Tarragona (Tarragona), INS Vidal i Barraquer (Tarragona), INS Berenguer d’Entança (Hospitalet de l’Infant), INS Martí l’Humà (Montblanc), UEC Salou (Salou) i l’Aula15 (Vila-seca), el II TRIATLÓ INTERDISCIPLINAR A CATALUNYA, a la Platja Llarga de Salou.

L’activitat va consistir en realitzar una part de natació de 200 m, més 8 km de bicicleta BTT i còrrer finalment 1,5 km, tot seguit i amb l’ànim i suport dels seus propis companys i públic assitent. L’objectiu de la prova esportiva era ser capaç d’acabar el Triatló sense mirar temps ni classificacions, per aquest motiu no s’ha donat premi als primers de la general sino que s’han repartit entre els 6 primers de cada centre (masculins i femenins).

La participació de l’alumnat (gairebé 450 alumnes) és la prova de l’èxit rotund d’aquesta activitat multiesportiva organitzada pel propi alumnat dels diferents centres implicats així com la seva posterior participació, lo que fa que la implicació en l’esdeveniment sigui màxima.

L’alumnat que preparava i controlava l’activitat estava repartit en diferents punts de la prova, amb la supervisió de l’alumnat del 1r curs del CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR D’ANIMACIÓ D’ACTIVITATS FÍSIQUES I ESPORTIVES de Reus, que han començat aquest any un nou cicle d’esports dual a l’Institut Josep Tapiró.

Entre d’altres feines encomanades a l’alumnat organitzador, hi podem destacar: Taller i reparació de bicis, avituallaments, recompte de voltes, control de participació, punts d’hidratació, muntantge/desmuntatge, marcartge de zones, animació, seguretat speaker, control de premis i logística varia…

Destacar també  la importància de les empreses i entitats col·laboradores que fan mes atractiu l’esdeveniment i motiva encara més a l’alumnat (Decathlon Vila-secaElectric Karting SalouAquum, Evasion, Esports ArmobalWalaBIC, Piscines Vila-secaMcDonaldsSBHoteles…).

No cal dir que l’ajuda i el recolçament per part de l’Ajuntament de Salou i ha estat vital per a que tot sortís perfecte i segons lo planificat.

Aquest tipus d’activitat que va començar fa 3 anys, abarca cada vegada mes participants, que fan de l’esport un punt d’unió i referència amb d’altres centres, d’una forma diferent, motivadora, educativa i molt saludable i divertida.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *