Visita al Parc Astronòmic de Prades

El passat dilluns 4 de desembre, un grup de 65 alumnes de 4t d’ESO van visitar el Parc Astronòmic de les Muntanyes de Prades i s’hi van quedar fins dues hores després de la posta de sol per tal de realitzar una observació del cel nocturn.

En aquesta, van poder veure a ull nu les principals constel·lacions del cel de tardor i també van observar a través de telescopi els planetes gasosos Saturn i Júpiter (i les seves 4 llunes galileanes).

En el segon trimestre, dins del marc del Projecte RCS, un grup de 21 alumnes de 4t d’ESO col·laborarà amb el Parc Astronòmic de les Muntanyes de Prades i amb l’Institut d’Astrofísica de Canàries. L’objectiu serà el de fotografiar i analitzar en profunditat un dels 110 objectes celestes del Catàleg Messier (format per galàxies, nebuloses, romanents de supernoves i cúmuls estel·lars).

Us n’anirem informant!