L’ARRIBADA DEL TAPIRÓ A LA LLUNA

El passat 13 de desembre, els alumnes de 1r de BAT i els de Física de 2n de BAT van visitar l’exposició Apollo 11, que va ser la primera missió que va portar l’home a la Lluna. En la visita ens van explicar els problemes que es van haver de solucionar per posar homes a l’espai: des del vestit, que havia de ser pressuritzat, però donar mobilitat als astronautes; el menjar i la beguda, que calia consumir d’unes bosses amb palleta; el lavabo, que es va haver de dissenyar per no tenir ensurts degut a la falta de gravetat; els bolígrafs, ja que no es podien fer sevir llapis per l’elevat risc d’incendi que comportava el grafit; els ordinadors; els sistemes de comunicació … Tota aquesta proesa de la tecnologia en la dècada dels 60 va ser possible gràcies a l’afany de les persones que hi van treballar. Segons les paraules de Kennedy, van triar el repte d’anar a la Lluna, no perquè era fàcil, sinó perquè era difícil. El seu esforç i la gran inversió de diners que hi va haver van donar un gran impuls a la ciència i la tecnologia, amb descobriments que avui en dia ens fan la vida més fàcil. L’alumnat va gaudir molt de l’exposició i va passar la resta del matí seguint unes pistes per descobrir alguns indrets de la ciutat (Tarragona).