La setmana passada, un grup de 55 alumnes de 2n de Batxillerat va realitzar el viatge de final de curs a Berlin.
Durant aquesta setmana, els i les alumnes van poder gaudir de la riquesa cultural i històrica d’una de les ciutats més multiculturals, modernes i importants de la història recent d’Europa. Van visitar dos dels grans museus de la ciutat (el Neues, amb la famosa figura de Nefertiti, i el Pergamon Das Panorama), així com vestigis del passat de la ciutat, com el barri de Sant Nicolau, la catedral, el konzert haus, i la famosa porta de Brandenburg. També, com calia esperar, van visitar el mur de Berlin, amb la famosa imatge del petó entre Leonid Brézhnev, líder de la Unió Soviètica, i Erich Honecker, líder de l’Alemanya Oriental, el Checkpoint Charlie, el memorial de l’holocaust i la topografia del terror. A més, van visitar el camp de concentració de Sachsenhausen, on pogueren veure de primera mà les restes d’un dels més brutals genocidis de la història contemporània. I per acabar, també vam gaudir de la part més moderna de la ciutat, com el kreuzberg i, sobretot, Alexanderplatz, Potsdamer platz i la visita al parlament alemany, on vam poder apreciar les vistes de la ciutat des de l’espectacular cúpula de l’arquitecte anglès Norman Foster,
Aquests dies ens han permès entendre les paraules que va dir Kennedy just després de la construcció del mur de Berlín a la ciutat: ”Ich bin ein Berliner”
Però no tot va ser visitar llocs relacionats amb la cultura i la història. També van tenir l’oportunitat de gaudir dels famosos mercats de Nadal típics d’aquella part d’Europa i, com ha de ser, van poder tastar el famós kebab d’estil berlinès!
I, per si no n’hi hagués prou, també hi ha hagut temps de celebrar no un ni dos, sinó fins a tres aniversaris!!
En definitiva, ha estat un viatge on hem pogut gaudir d’una gran ciutat com Berlin i, sobretot, d’una experiència única tots plegats. Ara toca posar-se les piles, que el curs passa volant i ja s’apropen els exàmens i, en no res, el final de curs i les PAU. Molts ànims a tot l’alumnat de 2n de Batxillerat!



















