Ruta Literària La plaça del Diamant de Mercè Rodoreda i Gurguí

El passat dilluns, 17 d’abril, l’alumnat de 2n BATX tingué l’oportunitat de passejar pels barris de Sant Gervasi i Gràcia. Barris que veieren créixer Rodoreda i Natàlia, respectivament. L’alumnat  copsà in situ les vivències de la protagonista i situà l’escenari de l’obra. Una extraordinària manera d’entendre una de les obres més significatives de la literatura catalana contemporània.

Pensem que l’alumnat acabà la ruta de la mateixa manera que l’autora posà punt i final a la seva obra mestra: «Un ocell que tenia set i sense saber-ho esbarriava el cel de l’aigua  amb el bec… o uns quants ocells cridaners que baixaven de les fulles com llampecs, es ficaven al toll, s’hi banyaven estarrufats de ploma i barrejaven el cel amb fang i amb becs i amb ales. Contents…»