Visita a Barcelona

El passat divendres 6 de març, els/les alumnes de 4t d’ESO i les alumnes de 1r de Batxillerat d’Història del Món Contemporani van anar a Barcelona per conèixer els llocs més emblemàtics de la ciutat durant la Guerra Civil Espanyola (1936-1939):L’ Hotel Ritz, L’Edifici de la Telefònica, L’Hotel Colón i finalment les Rambles on estaven situades diverses barricades, els Magatzems Santa Eulàlia, l’Hotel Falcón. Una visita molt especial es va produir a la tarda quan els/les alumnes van visitar el Palau de la Generalitat des d’on Francesc Macià va proclamar ” la República Catalana com a Estat de la Federació Ibèrica” i Lluís Companys, “l’Estat Català de la República Federal Espanyola”.

Abans, a última hora del matí, els/les alumnes van visitar el refugi antiaeri 307, el del carrer Nou de la Rambla amb 400 metres de túnels.  Aquests refugis antiaeris van ser construïts per la població civil davant dels bombardejos que va patir Barcelona per part de l’Aviazione Legionaria Italiana, sobretot el març de 1938.

La visita va ser molt satisfactòria tant per a l’alumnat com per als professors acompanyants.

Informa: Toni Leal