ESCOLA  D’HOTELERIA  DEL  PALLARS

Arrenca el nou cicle formatiu de Serveis en Restauració, que suposa el tret de sortida de l’Escola d’Hoteleria del Pallars.  Aquesta titulació s’afegeix a l’oferta formativa del centre en turisme (Cicle Superior de Guia, informació i assistència turística en l’àmbit mediambiental) i pretén ser una bona opció no només per a les veïnes i veïns del Pallars Sobirà i del Pallars Jussà, sinó també de les comarques del Pirineu, en general.

Concurs BIOIMATGES 2019

A partir de la convocatòria del concurs Bioimatges 2019 organitzat pel Col·legi de Biòlegs de Catalunya, l’alumnat de Ciències del món contemporani de 1r de Batxillerat ha realitzat una activitat seguint les normes d’aquest concurs. Havien de presentar dues fotografies biològiques en relació amb el currículum de la matèria, acompanyades d’un títol i d’una petita memòria.

El professor de la matèria va recollir les fotografies i la memòria. Posteriorment, en una sessió de classe, va presentar les fotografies i les breus memòries sense autor. Llavors l’alumnat va fer una coavaluació del material presentat. Les deu millors fotografies i les seves memòries van ser impreses i romanen penjades en l’aula de 1r de batxillerat. Com a final d’activitat, part de l’alumnat va participar en el concurs.

Informa: Toni Leal

Taller d’espècies a 3r d’ESO (Ciències Socials)

Durant la setmana passada, l’alumnat dels dos grups de 3r d’ESO van fer un taller d’espècies aprofitant que es feia el tema de Ciències Socials, L’època dels grans descobriments geogràfics. Les expedicions marítimes del segle XV tenien com a objectiu trobar una ruta alternativa cap a l’Índia i el sud-est asiàtic per poder-hi comerciar.
Aquest taller tenia com a activitats l’enumeració d’espècies, la seva classificació i la seva exposició. Aquestes dues últimes activitats es van fer en parelles. L’alumnat va treballar espècies com la nou moscada, el pebre, la canyella, el safrà, l’all, l’alfàbrega… Finalment es va avaluar el taller mitjançant una coavaluació.

Informa: Toni Leal

Sortida al Bosc de Virós amb els alumnes de Turisme

El passat dijous vam anar al Bosc de Virós amb els alumnes del CFGS de Turisme per tal de fer una introducció a l’apassionant món dels fongs i líquens, de la mà d’en Francesc d’Obaga i dins el marc del programa d’educació ambiental del parc natural de l’Alt Pirineu.

Durant tot el matí els alumnes van poder aprendre a identificar els principals grups de bolets i entendre la seva importància per a l’ecosistema i com a recurs turístic.

Entrega de Diplomes del Curs del Bon Coneixedor del Parc Natural de l’Alt Pirineu

Com molt bé sabeu, encara que l’Institut tanqui les portes uns dies a l’estiu, res no s’atura del tot.
Així doncs, fa uns dies enrere, els alumnes que varen cursar el curs del Bon Coneixedor del Parc Natural de l’Alt Pirineu, van recollir els seus Diplomes… Llegeix més»

EXTRAESCOLARS ESPORTIVES

Arribem al final de maig, acabem les activitats esportives extraescolars de voleibol i de rítmica.

En podem fer una valoració positiva, tant pel que fa a la participació i interès dels alumnes en general, com de les  entrenadores, totes dues  alumnes de l’Institut. Durant el curs s’han realitzat diferents partits de voleibol contra  Esterri d’Àneu  i Lleida (Col. Mater Salvatori). Quant a la rítmica, ahir es va dur a terme el festival de final de curs al poliesportiu dels Til·lers de Sort.

Informa: Marta Font

Acampada final a Comes de Rubió

La setmana passada vam fer el tancament del Mòdul Professional d’activitats d’oci i de temps lliure amb els alumnes de 1r d’Animació, realitzant una acampada en l’àmbit del Parc Natural de l’Alt Pirineu.
Després d’una tranquil·la caminada vam arribar al refugi de Comes… Llegeix més»

Complement del curs “Bon Coneixedor” del Parc Natural de l’Alt Pirineu

Durant aquestes dues setmanes, els alumnes del CFGS de Guia, Informació i Assistències turístiques en l’àmbit mediambiental que han volgut, han pogut assistir al complement del Curs del “Bon Coneixedor” del Parc Natural de l’Alt Pirineu.
No neguarem que ha estat un gran… Llegeix més»

31 de maig, Dia Mundial sense tabac

Els dies 23 i 30 de maig vam poder comprovar com el consum de tabac de manera activa i passiva afecta els nostres pulmons. Les nostres referents de l’ICS del programa Salut i Escola van portar informació i també material per pintar al terra un recordatori:  Fem salut, Gràcies per no fumar.… Llegeix més»