Concurs fotogràfic “La ciència del dia a dia”

BASES DEL CONCURS FOTOGRÀFIC SETMANA DE LA CIÈNCIA

TEMA DEL CONCURS:

El tema del concurs és “LA CIÈNCIA DEL DIA A DIA”. L’objectiu d’aquest títol és captar qualsevol imatge que estigui relacionada amb una de les branques de la ciència: Biologia, Geologia, Física, Química… (encara que aquest curs no estigueu fent alguna d’aquestes matèries també us hi podeu presentar, això significa que una persona de 1r ESO que fa Biologia-Geologia també pot presentar una foto que sigui de química, per exemple).

PARTICIPANTS:

Alumnat d’ESO i Batxillerat de l’Institut Hug Roger III.

FOTOS:

• Les fotos presentades al concurs han de ser originals i inèdites.
  • Les fotografies que puguin vulnerar drets personals o que puguin resultar ofensives, violentes, incendiàries, difamatòries o discriminatòries seran desqualificades. Així mateix, l’organització es reserva el dret de desqualificar les fotografies que consideri inoportunes sota el seu propi criteri.
  • Màxim 3 fotografies per persona.

FORMES DE PRESENTACIÓ:

Els alumnes que vulguin participar en el concurs hauran d’enviar la imatge al correu cienciesinstitutsort@gmail.com amb la següent informació:

1. Assumpte del correu: cursgrup_pseudònim_nom i cognoms (ex: 1rESOA_pallaresa_ÀureaRuizMassó)
  2. En el correu, adjunteu les imatges i anomeneu-les de la manera següent: cursgrup_pseudònim_títol (exemple: 1rESOA_pallaresa_Foto1, 1rESOA_pallaresa_Foto2, 1rESOA_pallaresa_Foto3 )
  3. En el cos del correu, escriviu per a cada imatge: un títol, la seva ubicació geogràfica i una descripció de la mateixa per facilitar la seva interpretació.

INFORMACIÓ TÈCNICA:

• Podran presentar-se fotografies en color i en blanc i negre (monocromia). El format d’entrega de la imatge ha de ser preferiblement d’extensió .jpg o .png. La qualitat de la imatge hauria de ser tal que el seu pes estigui comprès entre 1-2 MB (imatges de dimensions entre 1024 a 2048 píxels).
  • No s’admetrà cap fotografia que distorsioni la realitat. En cap cas s’acceptaran collages, canvis de lloc, clonatges, muntatges i/o fotografies pintades o manipulades digitalment que alterin el contingut de les imatges. No es permetrà manipulació llevat del canvi de mida, retall, il·luminació o enfosquiment selectiu i la restauració del color original de l’escena. Tampoc es podrà aplicar cap filtre d’efectes especials.

JURAT:

El jurat estarà format per professorat de diferents departaments.

VEREDICTE I LLIURAMENT DE PREMIS:

L’objectiu del concurs és compartir i celebrar la bellesa de la ciència i la naturalesa. Totes les fotografies seran penjades a la pàgina web i a l’instagram del centre.

Es valoraran entre d’altres els següents àmbits: originalitat, bellesa, dificultat tècnica de la fotografia, dificultat del que és fotografiat…

DATA LÍMIT PER PARTICIPAR:

L’alumnat que vulgui participar podrà enviar les seves fotografies fins el 28 de novembre a les 22h.