Projecte: Reconstruir cultures per transformar identitats

L’alumnat de 1r d’ESO ha començat a treballar en el projecte “Reconstruir cultures per transformar identitats”.

Divendres 3 de novembre, vam rebre la visita d’en Kokouvi Tété, doctor europeu en Ciències de l’Educació per la Universitat de Lleida ( a més d’altres titulacions, màsters…)

Ell ens va explicar moltes coses interessants de la cultura del seu país d’origen, com ell diu: “és un repte explicar Àfrica a Europa”. Les seves vivències ens han de servir per reflexionar sobre les arrels i així entendre millor la nostra cultura.

La segona xerrada ha estat a càrrec de l’ex-professora del nostre Institut Roser Nadal qui també ens ha explicat com vivia ella de petitona.

Estem tots d’acord en que el temps passa ràpid i la forma de viure canvia veloçment, també. La Roser ens ha explicat com eren les ulleres, les sabates, el material escolar, fa uns anyets tant sols, i l’alumnat quasi no ho podia creure: vivien sense plàstic!! Els materials més utilitzats eren la fusta, el cautxú, les ampolles de vidre es reomplien una i una altra vegada…pintes fetes amb banyes d’animals, rentar-se les dents amb un drapet embolicat al dit, …  A dia d’avui, costa de concebre el viure sense la comoditat que ens proporciona la calefacció, la llum o fins i tot l’agua corrent.

La sobreexplotació dels recursos, fer extraccions de la Terra sense mesura, comporta un seguit de conseqüències o impactes negatius en el medi ambient, i de retruc, fatals per a les persones. Necessitem recursos nets per viure.

Reflexionem:  Estem aprofitant correctament els recursos que ens dóna la terra? Reciclem lo suficient?