8 de març dia Internacional de la Dona

Un any més, a l’Institut, hem commemorat el dia Internacional de la Dona.

A l’hora de l’esbarjo, s’ha llegit un manifest reivindicant el paper de la Dona en la societat, i seguidament a al biblioteca del centre s’ha fet un col·loqui on alumnes de 2n de Batxillerat han pres el paper de comunicadores per iniciar una tertúlia i que tothom hi digués la seva i expressés la seva opinió respecte al que entenem per “feminisme”.

Ha passat més d’un segle dels tràgics esdeveniments i de les vagues als EEUU, on les dones reclamaven drets justos (cobraven fins un 70% menys que els homes, reclamaven el dret a estar afiliades a un sindicat, reducció de la jornada laboral, l’abolició de la explotació infantil..)

Avui dia, encara és necessari recordar la importància de l’empoderament femení per acabar amb la diferència salarial entre homes i dones, el reconeixement de les dones en els diferents àmbits ja siguin científics, com artístics i demés i la paritat en els lloc de treball, l’assetjament sexual i violència masclista, la corresponsabilitat tant als llocs de treball com a les llars, etc.

Homes i dones hem de treballar plegats per canviar el fet que milions de dones no poden estudiar, per les que no poden opinar, per les que no són lliures.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut