Visita de Laila Karrouch

El dijous 8 de març l’escriptora Laila Karrouch ha ofert una xerrada a l’INS Guissona a l’alumnat de 2n d’ESO, que s’ha dut a terme en el marc del programa “Lletres a les aules”, promogut per la Institució de les Lletres Catalanes.

L’alumnat de 2n d’ESO prèviament havia llegit i treballat el llibre De Nador a Vic, en què l’autora, la Laila Karrouch, explica en primera persona les experiències personals viscudes a partir del seu trasllat de Nador, al Marroc, a la localitat catalana de Vic, quan tenia vuit anys, l’any 1985.

La tertúlia ha estat molt amena i els alumnes hi han pogut participar fent-li preguntes. L’autora ha explicat les seves vivències en un to molt sincer i proper a l’alumnat: l’enyorança dels avis, l’escolarització, la coneixença de nous amics, la pràctica de l’esport, les dificultats econòmiques i culturals que va viure… Ha mostrat com, malgrat que va ser per a ella un procés personal difícil, finalment ha pogut integrar i estimar les dues cultures, la berber o amazic i la catalana.