Projecte Mart XXI

Un any més els alumnes del cicle superior de l’ESO de l’Institut han participat en el projecte Mart XXI.

Aquest projecte és una iniciativa de la Diputació de Barcelona que, conjuntament amb la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), proposen als alumnes convertir-se en investigadors, enginyers o científics que han de preparar una expedició al planeta Mart.

Durant cinc dies, els nostres joves investigadors han estat immersos en diferents grups de treball, fent experimentació i i treballant dur en les seves propostes, per tal d’aconseguir des d’un mètode de propulsió fins a cultius hidropònics que els permetin subsistir al planeta vermell.

Per part del nostre Institut, tres joves de 3r de l’ESO i vuit de 4t de l’ESO hi han participat. Les seves investigacions s’han dut a terme dins el Campus del Baix Llobregat de la UPC, i els joves del Gabriela Mistral han compartit equip amb altres estudiants de Castelldefels i de Viladecans, a més d’uns altres dos instituts de la nostra localitat.

Durant l’acte de cloenda d’aquests cinc intensos dies, una de les nostres estudiants, Lucia Vila, en representació del conjunt d’estudiants de Sant Vicenç dels Horts, ha fet una valoració de l’experiència, que ha estat tot un èxit.

Galeria d’imatges