Darrers projectes a 2n d’ESO

A 2n d’ESO hem dut a terme una pila de projectes durant aquest segon trimestre! A diferència del primer trimestre, en què vam fer un sol projecte per a tot segon d’ESO (dissenyar i crear un videojoc), al segon trimestre hem decidit ampliar el ventall de possibilitats donant veu als alumnes a l’hora de triar el tema.

A partir de la bateria de propostes de projecte que van fer tots els alumnes de segon, cada grup (2nA, 2nB, etc.) en va triat dos, que s’han desenvolupat simultàniament durant 4-5 setmanes. Un cop acabats, hem tornat a votar dos projectes més per classe.

Hem preparat un menú en un restaurant del poble, hem dissenyat una excursió, hem composat i gravat un rap, hem organitzat un escape room, hem fabricat maquetes de cases a escala, hem construït cotxes elèctrics, hem investigat sobre el càncer participant en el projecte polseres Candela de l’Hospital Sant Joan de Déu, hem dissenyat un pla d’entrenament d’handbol i de futbol sala, hem investigat i exposat sobre l’anorèxia, la bulímia, l’assetjament, la depressió, la psicopatia… Per poder-ho fer, hem buscat l’ajuda d’experts propers. Ens han visitat i ens han ajudat entrenadores d’handbol, exjugadors del Barça de futbol sala, metgesses, nutricionistes, psicòlegs, membres de l’Associació Polseres Candela, professors del Gabriela experts en escape rooms o en organitzar sortides… Gràcies a tothom qui ens ha donat un cop de mà! Si voleu informació més detallada, cliqueu aquí.

Aquesta varietat de temàtiques ens ha ajudat a millorar el grau d’implicació i motivació de l’alumnat. En aquests moments estem començant una nova ronda de projectes; ja us n’informarem!

Podeu veure totes les fotografies fent clic AQUÍ