2n d’ESO i el viatge per les llengües del Gabriela

El divendres 9 de març va tenir lloc l’exposició d’alguns dels treballs que els alumnes de 2n d’ESO han fet durant aquest trimestre en el projecte de la Fira de les llengües. El projecte ha acostat a l’alumnat la diversitat lingüística que tenim al nostre institut i han pogut valorar la riquesa de conèixer i compartir diverses llengües i cultures.

En un recorregut guiat pels mateixos alumnes, les famílies van poder conèixer de primera mà com havien treballat els seus fills i què han après en aquest projecte. S’hi van poder veure des de murals amb els alfabets llatí i grec fins als estands de les llengües amb informació sobre la llengua, els llocs on es parla i quins elements culturals s’hi relacionen (gastronomia, literatura, música, tradicions, escultura…), tot passant per la representació de dades mitjançant gràfics de barres i sectors o pels arbres genealògics, que van servir com a punt d’inici per parlar dels orígens lingüístics dels alumnes.
L’acte va acabar amb el passi d’un vídeo amb fotografies, un ball amb coreografia muntada per a l’ocasió i una cançó interpretada per dues alumnes amb veu i llenguatge de signes.