Visita a l’exposició “Human bodies”

Els dimecres 13 i 20 de març, l’alumnat de 3r d’ESO de la matèria de Biologia ha anat a l’exposició “Human Bodies” de Barcelona. Hem pogut observar més de 150 òrgans i 12 cossos humans reals preservats mitjançant la tècnica de la  plastinació,  que permet la conservació dels òrgans i cossos sense que es modifiqui el seu aspecte original,  consisteix a reemplaçar els líquids i la part del teixit adipós dels òrgans per un polímer en condicions de buit i congelació.

Hem pogut observar des del desenvolupament humà fins al sistema nerviós, passant per la concepció d’un nou ésser, la digestió, la respiració, el funcionament del músculs, etc.

No només es pretén  comprendre el funcionament del cos humà, també facilitar la reflexió sobre la importància de cuidar el propi cos. Ens ha impressionat moltíssim els pulmons d’una persona fumadora. Ens ha resultat molt interessant la visita per a completar la formació respecte l’anatomia humana.  Un cop allà, hem pogut gaudir de l’exposició en la majoria dels casos, sense pensar que aquells òrgans havien tingut vida.

1. Montse Bordanova i Mundet

Una exposició molt interessant que ben segur que no ha deixat indiferents cap dels alumnes, a més a més haurà ajudat a entendre el funcionament del nostre cos.