Visita a les escletxes del Papiol amb l’alumnat de Ciències de la Terra de 2n de Batxillerat

El passat dimecres 1 de març  els alumnes de CTMA de 2n de batxillerat van realitzar una visita a les escletxes del Papiol organitzada pel Camp d’Aprenentatge de Can Santoi.

Vam entrar a les escletxes per estudiar-les amb detall (fent mesures d’amplada, profunditat i direcció), després d’identificar els materials de la zona a partir de diverses proves (la reacció amb àcid clorhídric, la capacitat d’estovar-se, la permeabilitat a l’aigua…) i vam arribar a la conclusió que la interpretació més factible podria ser la d’un lliscament de blocs en el vessant dels estrats calcaris sobre els estrats d’argila.

Per acabar vam fer  un recorregut pel nucli urbà del Papiol observant més exemples de fenòmens de vessant: desnivells, esquerdes d’edificis…. i vam veure com s’han anat prenent mesures arquitectòniques de protecció dels habitatges enfront d’aquests fenòmens, davant d’aquest risc.

Us convidem a llegir l’article que han fet de la nostra sortida des del camp d’aprenentatge

La mala superposició de les calcàries