Visita a la Sagrada Família amb 2n d’ESO

L’alumnat de 2n d’ESO ha visitat la Sagrada Família de Barcelona avui, dia 1 de març . La visita s’ha programat des del departament de Matemàtiques, per iniciar el tema de geometria. La visita ha estat guiada, i ens han explicat, entre altres coses, que Gaudí es va inspirar en la natura per dissenyar la Sagrada Família, i una de les formes que més va fer servir al temple és la del paraboloide hiperbòlic (ens han dit que les patates “pringles” tenen aquesta forma). El paraboloide hiperbòlic apareix sovint a la natura, i fins i tot és present al nostre cos.

Els nois i les noies de 2n d’ESO han tingut un profund impacte quan han entrat a les naus de la basílica i han vist l’efecte de la llum sobre els vitralls de les finestres. La sensació d’harmonia i pau ha estat emocionant. Hem après també a interpretar les escultures de pedra de les dues façanes construïdes, la de la Passió i la del Naixement. A través d’una tauleta tàctil podíem seguir les explicacions i fer algunes activitats i fotografies.

La sortida ha estat ben profitosa, i esperem que hagi engrescat l’alumnat per iniciar el tema de geometria a l’institut.

Podeu veure més fotos de la sortida clicant AQUÍ.

?