Taller d’eines de la prehistòria i visita a les mines neolítiques de Gavà

Els alumnes de 1r d’ESO estem treballant, dins del marc de la matèria de Projectes, la Prehistòria. Aquest any, hem incorporat la realització d’un taller a l’institut i d’una visita a un jaciment arqueològic per poder vivenciar de primera mà com s’ho feien els homes i dones de la prehistòria.

El taller a l’institut va consistir en una petita xerrada que s’acompanyava de rèpliques de materials de l’època, i amb la qual els i les alumnes van poder diferenciar les etapes de la prehistòria i l’evolució de les eines que s’utilitzaven. Per concloure, van experimentar els rudiments de com fer una fletxa. Estaven desitjant de portar-la a casa!

Per completar aquest taller, i aprofitant que la professora de ciències socials va ser arqueòloga del Parc Arqueològic Mines de Gavà, entre d’altres jaciments, vam visitar el Museu de Gavà i les Mines Neolítiques. Va ser un matí molt plujós però molt ben aprofitat!

Al museu vam poder veure els materials originals extrets de les mines i d’altres jaciments arqueològics de la zona. A les mines, a banda de veure un tros de la mina original, vam descobrir com vivien, què menjaven, com s’organitzaven, quins materials tenien i com els utilitzaven, i també ens vam sorprendre amb un crani trepanat. A més a més, vam poder baixar a la mina reproduïda i presenciar com seria l’encesa de foc a través de les guspires.

Seguim amb la història!