Sortida de camp a Pallejà: roques sedimentàries del triàsic

Els alumnes 1r  de batxillerat de l’optativa de Geologia i Ciències Ambientals han realitzat una sortida per estudiar diferents afloraments de roques sedimentàries del triàsic, a la població veïna de Pallejà.

Gràcies al Miquel del Camp d’Aprenentatge de de Can Santoi, hem fet un recorregut amb tres parades, a tres alçades diferents, cadascuna amb un aflorament diferent de roques calcàries. A cadascuna de les parades, els alumnes han fet treball de camp (mesura de la potència dels estrats, cabussament, reconeixement de roques, …) per arribar al final a concloure que corresponien a tres moments  molt diferents de la història geològica de la zona. Els dos primers afloraments corresponien a planes al·luvials, el primer a  un curs mitjà, i el segon al curs baix d’un riu, i l’últim aflorament corresponia a un dipòsit marí de càlcaries i dolomies. En geologia, aquesta superposició d’estrats fluvials i marins es correspon a una transgressió marina sobre una plana al·luvial.

Tal com diu  l’article que han fet de la nostra sortida des del Cda Can Santoi, hem vitajat pel temps! Us expliquem més detalls al següent link.

Aprenem a identificar roques viatjant en el temps