Sortida a Calafell amb 2n d’ESO

El passat dimarts 6 de febrer els alumnes de 2n d’ESO vam gaudir d’un dia molt intens a Calafell on vam poder passejar entre les restes d’un castell medieval, visitar el Museu Pau Casals i escoltar un fantàstic recital musical a càrrec de dos meravellosos violoncelistes.

Tot just arribar a Calafell vam esmorzar a la plaça de la Vila i ràpidament pujàrem al castell per començar la visita guiada. Allà ens van mostrar les restes del castell, ens van explicar el motiu de la seva construcció i ubicació, com es vivia, algunes anècdotes i finalment vam entrar a l’església romànica on a més d’apreciar en persona algunes de les característiques pròpies d’aquest estil artístic vam poder observar les restes d’algunes pintures i algunes sepultures molt i molt antigues. Així doncs vam poder veure en persona tot allò explicat a les classes de socials en els últims mesos, ens vam poder provar unes armadures de l’època i fins i tot vam recrear una cerimònia de vassallatge.

Un cop acabada la visita al castell ràpidament ens vam dirigir cap als autocars per anar al Museu Pau Casals. En arribar amb l’ajuda d’uns fantàstics guies ens van ensenyar la casa d’estiueig de Pau Casals on encara es conserven alguns mobles i nombrosos objectes d’aquest grandíssim músic català. A través de la visita hem descobert la figura de Pau Casals com un dels músics més importants del segle XX a partir de les seves facetes com a intèrpret, director, compositor i mestre a més del seu gran compromís amb la pau.

A continuació dos grans violoncel·listes ens van deleitar amb un recital que ens va permetre reconèixer els diferents estils musicals a través de fragments d’obres per a violoncel dels períodes més importants de la història de la música fins arribar al segle XX.

Per últim, ens vam dirigir cap a la platja on abans de tornar cap a Sant Vicenç vem recuperar forces dinant tots junts a la vora del mar i jugant una mica a la sorra. Fins i tot algú es va atrevir a ficar els peus a l’aigua.

FOTOS AQUÍ