Simulacre d’emergència i evacuació

Dijous 16 de novembre a les 10:15 hores es va realitzar al nostre institut un simulacre d’emergència evacuació per un hipotètic incendi a la cuina del bar. Es van activar tots els protocols establerts al Pla d’Emergència i l’alumnat, el professorat i el personal d’administració i serveis van actuar segons les funcions i responsabilitats que tenen encomanades. Totes les dependències de l’institut van quedar buides en només 5 minuts i els 631 alumnes i 60 professors i personal d’administració i serveis es van reunir als punts de concentració exteriors.  Cal destacar la col·laboració de dos voluntaris i el tècnic municipal de Protecció Civil, un camió de bombers i un cotxe patrulla de la Policia Local. També va venir el fotògraf de l’ajuntament per fer-ne un reportatge. L’objectiu dels simulacres és mantenir instruïda i preparada la gent en cas d’emergència per tal de reduir el factor improvisació i, també, per comprovar l’organització i el correcte funcionament de les instal·lacions. Hi ha diferents tipus  d’emergències (incendis, explosions, accidents personals, incendis forestals, fuites de gas, esllavissaments, esfondraments…) i, segons quina sigui, es duu a terme una evacuació o un confinament. Si es tracta d’evacuació cal desallotjar l’edifici quan abans millor. Si es tracta de confinament cal romandre a la dependència de l’edifici on ens trobem tancant totes les finestres, persianes i portes. La valoració global del simulacre és satisfactòria: l’evacuació va ser ràpida i ordenada.