Repetim Escape Room en anglès, amb 3r i 4t d’ESO

L’ESCAPE ROOM del curs anterior va resultar una activitat engrescadora que ens va proporcionar una oportunitat més vivencial de millorar el nostre domini de la llengua anglesa. Per aquest motiu vam decidir repetir experiència, aquesta vegada convidant també a 4t ESO, que ja coneixien l’activitat i els havia agradat.

El dijous 18 i el divendres 19 de gener van ser els dies que aquesta experiència es va dur a terme en el nostre institut. Al principi, vam patir una mica perquè potser, degut a l’incendi, no trobaríem espai adient però finalment, amb l’ajuda de tothom, es va solucionar tot.

Com en el curs anterior, aquest Escape Room va ser dissenyat i organitzat per un equip de professionals que treballen a l’Escape Room Escoles’. Es tracta d’un equip d’escapers, coaches, professors, mestres i monitors que es dediquen a preparar experiències com la nostra.

Abans de començar l’activitat, titulada THE MISTERY OF THE PYRAMID, van ambientar la nostra aula per fer-nos sentir més implicats en la tasca que ens proposaven. La manera de dur-la a terme a 3r i 4t era similar però amb temes diferents.

Vam treballar en petits grups i ens hem ajudat per tal d’acabar la missió abans que s’esgotés el temps. Els alumnes han fet servir les seves habilitats detectivesques per resoldre el repte! Les proves eren molt diferents: saltar a la corda, fer puzles, moure amb èxit un cub de rubik… Cada prova resolta donava una nova pista i portava a una altra prova. També podien aconseguir monedes. Qui més en tenia guanyava un petit premi. Clar, tot era en anglès i això també suposava per alguns un repte lingüístic!

Ha estat una activitat molt engrescadora. Els alumnes han gaudit alhora que han millorat la seva competència lectora, escrita i oral en una llengua estrangera, en aquest cas l’anglesa. En acabar tots ells van rebre un diploma d’escapista que acredita la seva col·laboració i participació en aquesta experiència.

Enhorabona per haver resolt el misteri! Challenge accomplished!