Proves Cangur de matemàtiques 2019

El passat dijous 21 de març es van celebrar a l’institut les proves Cangur de matemàtiques. Aquestes proves, que es realitzen simultàniament en més de 30 països, tenen l’objectiu d’acostar les matemàtiques als alumnes i de despertar el seu interès. Les competències que es posen a prova en el Cangur són una combinació entre la lògica i les matemàtiques, no únicament el coneixement de fórmules. La competició va consistir en un test de 30 preguntes de dificultat creixent que s’havien de contestar en una hora i quart de temps, i sense calculadora. Cada pregunta tenia 5 solucions i només una era correcta.

Al nostre institut hi van participar 97 alumnes, més que cap altre any dels que el centre ha participat. A més, hi han participat per primer cop també les alumnes i els alumnes de 1r i 2n d’ESO. Per nivells, els participants estaven repartits de la següent manera: 20 de 1r d’ESO, 8 de 2n d’ESO, 25 de 3r d’ESO, 21 de 4t d’ESO, 9 de 1r de Batxillerat i 14 de 2n de Batxillerat. Al final de la prova, i com a recompensa pel seu esforç, l’institut els va convidar a esmorzar. Els millors classificats de Catalunya rebran premis diversos, com ipads, ordinadors i calculadores.

Els curs passat, tres dels nostres alumnes, el Xavier González, l’Òscar Meca i el Sergio Fernández, van quedar dins del 4% millor dels participants de tot Catalunya. El Sergio Fernández, a més, va quedar dins del 0’39% millor de tots els participants de Catalunya. Aquest any els volem desitjar la mateixa sort que l’any passat, a ells i a tots els 97 alumnes que han decidit participar en aquesta competició matemàtica. Molta sort a tots i a totes!