Projecte 2n ESO: “Melodies Personalitzades”

Durant aquest mes de febrer els grups de 2n de l’ESO han dut a terme un projecte que ha englobat les matèries de Tecnologia, Física i Química i Música. Tot va començar en el passadís de l’institut quan va sonar el timbre de canvi de classe i vam pensar que estaria bé millorar-ne la sonoritat. A partir d’aquí els professors implicats vam començar a treballar en aquesta idea. Va ser una tasca difícil i, després de moltes hores de dedicació,  l’última setmana de gener vam presentar el projecte als alumnes.

El projecte té tres vessants ben diferenciades: la música s’encarrega de la composició de la melodia, la física ens explica el comportament de les ones sonores i la tecnologia orienta en l’estructura de  l’instrument i en el format digital de la presentació final.

Durant el desenvolupament del projecte els nois i noies de segon han treballat en grups cooperatius, fent-se una autoavaluació en finalitzar cada sessió. Han experimentat amb el so, han desenvolupat la seva creativitat amb la composició i execució de la seva melodia i han desenvolupat la seva autonomia i organització amb la construcció i decoració de l’instrument. S’ha procurat l’ús de material reciclat en tot el projecte. Finalment l’última setmana de febrer els alumnes han presentat el seu treball. N’han sorgit diferents estructures, escales i melodies. Mireu els vídeos de més avall i ells mateixos us ho explicaran.

Feu un click AQUÍ per veure més fotos. També podeu veure una presentació en prezzi feta per un grup d’alumnes clicant AQUÍ.

Lurdes Casadevall (Música), Juli Gòmez (Física), Olga López (Tecnologia), Magda Sala (Física)