Nous instruments a l’aula de música

Fa quatre cursos que l’aula de  música dedica temps, esforços i recursos a la formació instrumental de l’alumnat.

Tot i que la formació instrumental comença a 1r curs de l’ESO amb la flauta i l’acompanyament amb instruments Orff, vèiem necessària una continuïtat i ampliació de l’experiència musical  a 2n curs. Així doncs, vam començar a construir el que ara és el programa de conjunt instrumental, amb xilòfons, metal·lòfons i carillons i , evidentment, les flautes. Mica en mica, s’han anat comprant instruments, fins a arribar a tenir-ne 18 (de moment!). Això permet que, si li afegim la petita percussió, cada alumne pugui tenir el seu propi instrument.

La formació instrumental és una de les tasques més completes de la matèria. En ella, no només hi conflueixen els coneixements de melodia, ritme i harmonia, els aspectes d’execució tècnica i els d’interpretació, sinó que també  contribueix a fomentar el treball col·laboratiu, reforça l’aspecte socialitzador, ajuda a compartir objectius comuns i aporta disciplina d’estudi i de conjunt, entre d’altres.

Recentment, han arribat a l’institut les últimes incorporacions al nostre conjunt instrumental: un xilòfon soprano i un xilòfon alto (tots dos de fusta de palosanto) i els carillons que ja teníem, que han passat per un tractament reparador per millorar la seva sonoritat. De cara al curs que ve, esperem tenir els baixos, que ens proporcionaran més consistència harmònica al grup.

Així doncs, enguany l’alumnat podrà fer una molt bona formació musical, que mostrarem a l’audició de final de curs.

Fins aviat!