Matí artístic al Frederic Mompou, amb l’alumnat de 2n d’ESO

El dimarts 2 juny, el dia va començar amb molt de tràfec a l’institut. Ens esperava un matí artístic amb música i teatre protagonitzat per l’alumnat de 2n de l’ESO.

Així doncs, després de molts nervis i d’anar amunt i avall per portar el material necessari pel teatre i els instruments al gimnàs nou, va començar la matinée.

L’alumnat de l’optativa de teatre, que va brillar en l’obra “Romina i Julieta”, va ser el primer a pujar a l’escenari. Malgrat els nervis inicials, van demostrar un gran talent i van oferir una actuació espectacular. “Romina i Julieta” és una adaptació moderna i emocionant de la clàssica història de Shakespeare. L’alumnat ha treballat durant setmanes per preparar aquesta versió única, mostrant la seva creativitat i habilitats interpretatives. La seva perseverança, treball en equip i valentia per superar els nervis han estat recompensats amb una actuació memorable.

Després d’aquesta espectacular actuació, va ser quan l’alumnat de 2n va poder mostar les seves arts musicals amb el conjunt instrumental format per carillons, xilòfons i metal·lòfons soprano i contralts i un grup d’instruments Orff. A l’audicó d’enguany vam poder sentir danses i balls populars, de gegants i de bastons, de les comarques veïnes i properes al nostre institut, per saber quin era el so que acompanyava i algun casos encara ho fa, les festes populars. Les percussions simulaven els moviments dels gegants, els cops dels bastoners o dels segadors de blat, mentre els altres instruments tocaven melodies ballables. Les peces que van tocar, a tres i quatre veus, van ser curosament assajades i analitzades a l’aula de música durant gran part del tercer trimestre, tenint cura de tots els detalls necessaris per fer una bona audició: presentacions, col·locació dels instruments, entrades i sortides de l’escenari, vestuari i comiats, i TOT fet pel nostre alumnat!

Esperem doncs que totes i tots us ho passéssiu bé al MATÍ ARTÍSTIC DEL MOMPOU!