Maleta-laboratori de matemàtiques

Aquest curs a l’institut disposem d’un recurs nou per a les classes de matemàtiques: la maleta-laboratori de matemàtiques. Es tracta d’un material que està en préstec tot l’any a l’institut, que ens ha vingut a través del CRP des del CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa).

Dins de la maleta hi podem trobar de tot per treballar manipulativament les matemàtiques: peces encaixables, geoplans, polígons encaixables per fer políedres, miralls, daus, volums per omplir amb aigua, hodòmetres, … El professorat de matemàtiques de l’institut va fer una formació durant el mes de juliol per fer servir aquest recurs a l’aula.

De moment, ja hem provat les representacions de fraccions amb l’alumnat de 2n ESO: amb el material, els alumnes de segon van poder tocar un mig, un terç, un cinquè… També van aprendre a fer sumes de fraccions amb les peces, a comparar fraccions, a veure el significat de les fraccions equivalents i a multiplicar fraccions.

Tot un món matemàtic per descobrir i per fer servir durant tot el curs a les aules. Esperem que tot l’alumnat en gaudeixi!