Jornada Explora STEAM a Amposta

El passat dissabte 30 de març, en el marc del programa d’innovació STEAMCat, es va celebrar a Amposta una trobada amb tots els centres de Catalunya que van ser seleccionats a participar-hi. Dos membres del grup impulsor de professors que s’encarreguen del projecte a l’institut, la Roser Barbadillo i el Joan Alberich, vam anar-hi i vam realitzar una jornada de formació al centre de convencions d’Amposta.

En aquesta ocasió, la jornada es va organitzar en quatre parts: en primer lloc vam assistir a una conferència sobre les possibilitats de la robòtica i les seves implicacions ètiques i morals; després ens vam distribuir en diferents grups i vam poder realitzar uns tallers que ens donaven idees per aplicar a l’aula: la Roser va fer un taller sobre plàstics, i el Joan un altre sobre materials i exploració espacial; en la tercera part vam assistir a un col·loqui sobre les dones i les àrees STEAM; i finalment, ja a la tarda, els qui ho vam voler vam fer un viatge en barca fins a la desembocadura de l’Ebre amb diferents observacions de fauna i uns experiments sobre la salinitat de l’aigua, a càrrec dels professors del camp d’aprenentatge del delta de l’Ebre.

Tot plegat, una jornada plena d’activitats que ens va acostar a la metodologia de treball STEAM, i ens va aportar moltes idees per poder aplicar amb els nostres alumnes, per millorar en el nostre dia a dia a classe i treballar encara millor en les àrees de ciències, tecnologia i matemàtiques amb els nostres alumnes a l’institut.

1. Montse Bordanova i Mundet

Molt interessant, una innovació que, com totes les novetats, al principi pot presentar dificultats, però que, sense cap mens de dubte farà avançar l’aprenentatge dels alumnes.