Festa i concursos del Sant Jordi 2020

Com cada any, s’acosta la Festa de Sant Jordi i en motiu de la Diada, a l’Institut, tornem a celebrar el Concurs Literari! Enguany, haureu d’escriure el tipus de text que preferiu (poema, relat curt, assaig, text teatral,…) a partir d’una de les imatges que se us proporcionen. Podeu escollir escriure en català o en castellà i si el text que feu té certa qualitat literària a l’assignatura de català o castellà tindreu 0’5 punts més en la nota final del tercer trimestre.

Aquest any, també, iniciem un “Concurs de Mems” només en català i hi pot participar tothom i no hi ha diferenciació per categories. Es poden enviar a catala@insfredericmompou.cat i es penjaran al compte d’instagram @santjordialmompou. A més, per segon any consecutiu podreu participar a la Festa de Sant Jordi amb tota mena de jocs lingüístics, tallers literaris i el geocatching; organitzat pel Departament de Català, els alumnes de 1r de Batxillerat de Literatura Catalana i uns quants alumnes voluntaris de 4t d’ESO.

A més del concurs literari i els jocs lingüístics podreu gaudir de música, i al llarg del dia podreu formar part de l’intercanvi de llibres solidari d’Escoles Verdes, de la venda de roses de 4t per autofinançar-se el viatge a Roma, de balls K-pop d’uns quants alumnes de cursos diversos i molt més!

BASES DEL CONCURS  LITERARI

Pots escriure qualsevol mena de text (conte, poema, prosa poètica, diàleg, monòleg, obra teatral…) en què t’hagis inspirat a partir de la imatge del

1. L’extensió màxima de l’escrit és de 2 fulls a doble
  2. Els textos poden estar escrits en català i/o en castellà.
  3. Les categories són Categoria A (1r i 2n d’ESO), Categoria B (3r i 4t d’ESO) i Categoria C (1r i 2n de Batxillerat).
  4. Per cada categoria s’entregaran 2 premis, un en català i un en castellà, cadascun de 25
  5. A tothom que escrigui un text de qualitat, se li apujarà mig punt la nota del 3r trimestre (de Llengua catalana o castellana, en funció de la llengua que escolliu).
  6. Quan entreguis el teu text, ho has de fer de la manera següent:
  7. Posa el text dins d’un sobre Escriu el títol del text i el teu pseudònim fora del sobre.
  8. Dins del sobre gran, a banda del text, hi has d’incloure un sobre més Dins d’aquest sobre més petit, hi has de posar un full on hi escriguis el teu nom i cognoms reals, la categoria a la qual optes i el teu curs.
  9. Fica’l dins de la bústia de Sant Jordi que trobaràs a la
  10. El termini d’entrega dels textos és el proper dilluns 30 de març del
  11. El jurat el formaran els professors de català i de castellà de l’institut.
  12. L’anunci dels guanyadors es farà durant la Festa de Sant Jordi, no et deixis escapar el teu minut de glòria!

Us animem a participar-hi!