Fem una excursió tutorial per iniciar el curs amb bon peu

L’inici de curs sempre és un moment especial per a tots els alumnes, que es retroben després de l’estiu i reprenen lligams amb els companys de classe. A més, descobreixen qui és el seu nou tutor, amb qui toca establir confiança i confiar en el seu bon criteri a l’hora de gestionar l’aula.

Amb l’objectiu de facilitar aquesta relació amb els nous tutors i de cohesionar els diferents grups-classe, aquest any totes les línies de l’institut hem decidit estrenar el curs amb una sortida en què hem combinat el senderisme (per tant, la promoció dels hàbits saludables) i la realització de dinàmiques d’acció tutorial que afavorissin la coneixença entre els companys.

A 1r de l’ESO, el dijous 28 de setembre hem fet una ruta que consistia a visitar diferents espais d’interès propers al nostre institut: durant un total de 6 km, hem travessat els boscos del voltant del Mompou fins a arribar a l’ermita del Remei, on hem dut a terme activitats de coneixença i confiança amb les tutores. Podeu consultar aquí el track de la ruta que vam fer.

Powered by Wikiloc

D’altra banda, l’endemà els 2ns d’ESO hem fet una ruta d’11 km fins el coll de Can Riera, entre Torrelles i Cervelló. Allà hem fet l’elecció de delegats a través d’un procés assembleari. Podeu consultar també aquí el track de la ruta, per si voleu seguir-la.

Powered by Wikiloc

Pel que fa a l’alumnat de 2n cicle, s’han dut a terme dues sortides de mitja jornada el dia 5 d’octubre: l’alumnat de 3r d’ESO les tres primeres hores del dia i l’alumnat de 4t, les darreres tres hores.

La sortida de 4t ha consistit a fer el cim de Montpedrós fins al Pla de les Bruixes, on hem fet una dinàmica per escollir el delegat verd i el delegat digital de classe. La pujada ha estat intensa, però les vistes han estat espectaculars.

Així mateix, a la sortida de 3r d’ESO hem anat fins a l’ermita del Remei, pel Puig de Rocabruna, on també, després d’esmorzar, hem reflexionat sobre la figura dels delegats verd i digital i hem escollit el càrrec per a cadascuna de les classes.

La sortida emmarcada dins el pla d’acció tutorial de 1r i 2n de BAT es tractava d’un recorregut circular que enfilava de pujada cap a l’Ermita del Remei, tot passant pel Puig de Rocabruna. La sortida, que tenia com a objectius principals la promoció dels hàbits saludables i la cohesió de grup, es va realitzar dimecres 11 d’octubre, just abans de començar el pont. Ens va fer molt bon dia i vam poder gaudir de bones converses i de l’entorn natural de Sant Vicenç.

Confiem poder seguir fent activitats d’aquest estil al llarg del curs.