Fem un “Among us” amb el 4t d’ESO D!

Fotos AQUÍ.

Segur que us deu sonar el joc en línia que es va posar de moda l’any passat: l’Among Us. Al 4t d’ESO D, hi ha força persones que hi jugaven habitualment i van expressar que els vindria de gust poder jugar-hi a classe de manera adaptada. Vam veure que era una bona idea per fomentar el català i treballar l’argumentació, així que vam afanyar-los a adaptar-lo per poder jugar-hi a la vida real i a l’institut.

Per qui ho desconegui, l’Among Us (‘entre nosaltres’) és una barreja entre el joc del Cluedo i el joc de l’assassí (o el llop) de tota la vida. El joc se situa en un espai, que és sempre el mateix, que es divideix en diverses sales. A l’inici del joc s’assigna un rol a cada jugador, o bé es pot ser impostor (assassí) o visitant (poble). Quan el joc comença l’impostor, o els diversos impostors, han de matar el màxim nombre de persones sense ser vistos i els visitants han d’aconseguir clissar-los. Quan algú veu un mort ha d’avisar els altres per fer una reunió d’emergència i, així, intentar esbrinar qui ha pogut ser l’assassí. Aquí és on es fa servir l’argumentació i el do de l’oratòria. Això no és tot, també hi ha unes missions que poden completar els visitants per guanyar i, alhora, els impostors poden sabotejar els visitants i guanyar sense haver-los matat tots abans.

Doncs bé, per preparar el joc vam fer diversos grups de treball a classe per poder assolir el nostre objectiu d’adaptar el joc a la vida real. Un grup es va encarregar de mirar les aules i espais disponibles per fer la divisió dels espais en format “sales”, com al joc; un altre es va encarregar d’adaptar les missions i els sabotatges a la vida real i amb els espais i recursos de l’institut, i l’altre grup de treball va assumir la tasca de fer les acreditacions de mort i les cartes amb el rol de cadascú. A més, ens vam descarregar una aplicació que funciona com a walkie talkie per poder avisar dels morts i dels sabotatges.

La valoració de l’activitat va ser molt positiva, es van complir els nostres dos objectius principals: l’ús del català i l’argumentació oral ordenada i amb sentit. Els alumnes dels 4t D, van gaudir, participar i implicar-se tant en la preparació com en el desenvolupament de l’activitat. Sens dubte la tornarem a repetir perquè vam gaudir tots!

Us hem deixat a l’inici d’aquest article unes quantes imatges del dia en qüestió perquè us pugueu fer una idea de com va ser la jornada.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>