Fotos AQUÍ.
Segur que us deu sonar el joc en línia que es va posar de moda l’any passat: l’Among Us. Al 4t d’ESO D, hi ha força persones que hi jugaven habitualment i van expressar que els vindria de gust poder jugar-hi a classe de manera adaptada. Vam veure que era una bona idea per fomentar el català i treballar l’argumentació, així que vam afanyar-los a adaptar-lo per poder jugar-hi a la vida real i a l’institut.
Per qui ho desconegui, l’Among Us (‘entre nosaltres’) és una barreja entre el joc del Cluedo i el joc de l’assassí (o el llop) de tota la vida. El joc se situa en un espai, que és sempre el mateix, que es divideix en diverses sales. A l’inici del joc s’assigna un rol a cada jugador, o bé es pot ser impostor (assassí) o visitant (poble). Quan el joc comença l’impostor, o els diversos impostors, han de matar el màxim nombre de persones sense ser vistos i els visitants han d’aconseguir clissar-los. Quan algú veu un mort ha d’avisar els altres per fer una reunió d’emergència i, així, intentar esbrinar qui ha pogut ser l’assassí. Aquí és on es fa servir l’argumentació i el do de l’oratòria. Això no és tot, també hi ha unes missions que poden completar els visitants per guanyar i, alhora, els impostors poden sabotejar els visitants i guanyar sense haver-los matat tots abans.
Doncs bé, per preparar el joc vam fer diversos grups de treball a classe per poder assolir el nostre objectiu d’adaptar el joc a la vida real. Un grup es va encarregar de mirar les aules i espais disponibles per fer la divisió dels espais en format “sales”, com al joc; un altre es va encarregar d’adaptar les missions i els sabotatges a la vida real i amb els espais i recursos de l’institut, i l’altre grup de treball va assumir la tasca de fer les acreditacions de mort i les cartes amb el rol de cadascú. A més, ens vam descarregar una aplicació que funciona com a walkie talkie per poder avisar dels morts i dels sabotatges.
La valoració de l’activitat va ser molt positiva, es van complir els nostres dos objectius principals: l’ús del català i l’argumentació oral ordenada i amb sentit. Els alumnes dels 4t D, van gaudir, participar i implicar-se tant en la preparació com en el desenvolupament de l’activitat. Sens dubte la tornarem a repetir perquè vam gaudir tots!
Us hem deixat a l’inici d’aquest article unes quantes imatges del dia en qüestió perquè us pugueu fer una idea de com va ser la jornada.