Ens visita l’ONG Open Arms

Durant la festa de la Pau a l’institut, l’alumnat de 2n de Batxillerat va tenir l’oportunitat de d’assistir a una xerrada de l’ONG Open Arms. De la mà de la Theodora Dumitrescu, vam poder sentir, veure i experimentar la feina que fa aquesta organització no governamental.

Open Arms és una una ONG amb una missió principal: protegir al mar a aquelles persones que intenten arribar a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa; i també informar i formar a terra per aconseguir que les persones que migren puguin prendre les seves decisions amb total llibertat i coneixement. També es dedica a la vigilància i salvament de les embarcacions de persones que necessiten auxili al Mar Egeu i Mediterrani Central, a protegir la vida dels més vulnerables en l’emergència a terra, i a construir alternatives a la migració irregular en països com el Senegal per dotar de recursos a les persones a través de la informació i sensibilització comunitària. El seu projecte va començar amb unes fotos de nens ofegats a una platja.

Després de la xerrada, l’alumnat de 2n de Batxillerat va iniciar un col·loqui amb la Theodora, on els nostres alumnes podien fer preguntes que els inquietaven sobre els fets i accions que acabaven de veure. Una reflexió punyent que ens va fer la Theodora va ser la següent: si nosaltres ens dediquem al salvament marítim i ho fem a les nostres platges, per què allà s’estan morint i ningú no els ajuda?

Agraïm a Open Arms que ens hagi donat l’oportunitat de conèixer la seva tasca, i que ens hagi explicat realitats de les quals tot sovint no som conscients. Moltes gràcies!

1. Montse

Un article colpidor que remou consciències. Conèixer de primera mà la tasca que fa Open Arms és molt important per saber que la seva actuació és vital.
    Moltes gràcies per compartir-ho.