El Batxillerat del Frederic Mompou, novament reconegut amb premis

Un any més, estem orgullosos dels nostres alumnes de Batxillerat i dels seus tutors de treball de recerca: han tornat a obtenir un Premi de Recerca Jove, el més prestigiós i important de Catalunya. A més, aquest any ens han concedit no un, sinó dos premis!

Els premiats són:

• Ana García Villar i Paula García Fernández. Treball tutoritzat per Laura Mangas. Títol del treball: “L’uroanàlisi. El marcador de la nostra salut”.
  • Àngel Costa Gil i Laia Sagristà Mallol. Treball tutoritzat per Roc Escala. Títol del treball: “La colonització romana del Baix Llobregat”.

No és fàcil obtenir cada any premis als treballs de recerca que fan els nostres alumnes de Batxillerat, això passa en molt pocs centres. Per això ens sentim especialment contents i orgullosos de la nostra feina i la dels nostres alumnes.

L’Ana i la Paula van començar el març del 2018 el seu TR sobre l’uronanàlisi. Van escollir aquest tema perquè estava relacionat amb la salut, volien treballar tècniques de laboratori i disposaven de material al propi institut, principalment. Les hipòtesis que van formular en el seu treball van ser: existència d’elements anormals en l’orina o quantitats elevades de cristalls en persones amb alteracions en anàlisi química; alteracions en l’orina relacionades amb edat i sexe; resultats de les anàlisis d’orina afectats per alimentació, medicació, esport… Les conclusions van ser que no sempre es compleix la primera hipòtesi, les mostres de persones grans no eren prou representatives i sí que van veure que afectava l’alimentació, però no ho van poder comprovar amb la medicació i l’esport.

L’Àngel i la Laia van informar-se sobre la població preromana de la comarca del Baix Llobregat i sobre el desenvolupament de la conquesta del  territori per part de la República Romana. Seguidament, van elaborar un recull de les diverses restes romanes localitzades a la comarca, tal com apareixen relacionades en l’Inventari del Patrimoni Arqueològic de la Generalitat de Catalunya, i en van fer un ordenament cronològic i geogràfic en diverses taules. A partir d’aquestes dades van elaborar una sèrie de mapes de poblament corresponents a successives etapes històriques i van redactar una descripció de com es va desenvolupar la colonització de la comarca del Baix Llobregat per part dels romans. En el seu treball, a més, s’apunten unes hipòtesis novedoses sobre l’ocupació del territori, que suggereixen futures línies d’investigació. A la foto els veiem juntament amb el Roc, el seu tutor del treball, i la seva companya Vicky Garcia.

La nostra més sincera enhorabona a tots quatre!