Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència: l’enginyera Enrica Uggetti parla amb les noies i els nois de 1r d’ESO

El dijous 11 de febrer, dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, els alumnes de 1r d’ESO van tenir la sort de fer una xerrada amb l’Enrica Uggetti, enginyera ambiental que treballa amb tractaments naturals d’aigües residuals a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Aquesta trobada virtual ha estat organitzada a través de #100tifiques, entitat que té com a objectiu fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia.

Abans de la xerrada, l’alumnat va treballar un qüestionari on van recollir les idees que tenien sobre què fa i com és una dona que es dedica a la ciència. Durant la mateixa, l’Enrica va parlar d’ella, de les seves aficions, la seva infantesa, de com havia arribat a ser investigadora, així com del treball que està fent ara en el terreny de les aigües residuals. Ens va ensenyar fotografies per fer-ho tot més entenedor i amè. Les noies i els nois li van fer preguntes i es van poder adonar que les idees que a vegades tenim del que és un cientific/a no sempre es corresponen amb la realitat. I que qualsevol d’ells o elles, si així ho volen, poden arribar a ser-ho.

Ha estat una xerrada realment interessant i esperem que hagi despertat alguna vocació científica!

1. Montse Bordanova

Segur que amb activitats com aquesta moltes noies se sentiran estimulades a seguir la vocació científica.