Cristalls de xocolata i microones, dues xerrades per al batxillerat dins la setmana de la ciència

El dimecres 14 de novembre els alumnes de Batxillerat han tingut el privilegi d’assistir a dues conferències que van venir a fer-nos dos professors-investigadors de la Universitat de Barcelona dins el programa TOC TOC.

La primera, a la qual hi van assistir els grups de 1r i 2n A i B, portava per títol “Cristalls de xocolata” a càrrec del Miquel Àngel Cuevas, catedràtic de Cristal·lografia i Mineralogia, acabat de jubilar, de la facultat de Geologia que va explicar que vidre i cristall no són el mateix i que el món dels “cristalls” està prenent molta importància en el camp de l’alimentació per satisfer els “plaers” que ens pot donar per exemple, una bona xocolata. Va explicar la diferència entre la xocolata blanca (la que pràcticament no porta cacau i sí molt de sucre), la xocolata amb llet i la negra, la més saludable i amb millors propietats. També ens va donar dos consells: que escampessim el que havia explicat i que no només regalessim a altres persones sinó també a nosaltres mateixos, bons bombons i bona xocolata.

La segona, amb títol “Les microones i les ones de ràdio” a càrrec del Xavier Giménez professor del Departament de Ciència dels Materials de la UB que van escoltar els alumnes de 1r i 2n C. El Xavier va explicar què són les ones electromagnètiques des d’una perspectiva entenedora i lligada al món que ens envolta. Un exemple d’aquestes ones de baixa freqüència són les microones i les ones de ràdio. Va explicar com es generen, quin ús en fem i com ens afecten la salut. Per últim va dir que els mòbils i els microones no són un perill des del punt de vista de les radiacions.

1. Montse Bordanova i Mundet

Molt interessants totes dues xerrades!
    Una gran oportunitat per als alumnes i les alumnes d’endinsar-se dins el món de la ciència.