Comencem el projecte de “Constants vitals” a 3r d’ESO

Fotografies AQUÍ

Aquesta setmana ha començat el projecte de “Constants vitals” amb els grups de 3r ESO A,B,C,D. Aquest projecte s’engloba dins el programa d’innovació STEMcat (Science, Technology, Engineering and Mathematics) i les matèries involucrades en el mateix són la tecnologia, la biologia i les matemàtiques. Està previst que aquest projecte tingui una durada de dues setmanes, del 19 al 29 d’abril, i es treballi en franges de 3 hores de manera diària.

La sessió d’ahir va servir per introduir el projecte a tot l’alumnat, crear els grups de treball i acordar el rol que desenvoluparà cada membre del grup.

A més, l’alumnat va reflexionar sobre el context de partida i va descobrir el repte que se’ls demana: arrel de dos articles de premsa que informen sobre la tendència decreixent de l’activitat física entre els joves, es voldrà crear una aplicació mòbil per informar l’usuari d’alguns paràmetres bàsics de la salut i dissenyar un pòster informatiu. Per finalitzar la jornada, cada grup va fer una pluja d’idees per descobrir aquelles activitats d’aprenentatge que hauran de realitzar per assolir la fita.

Amb aquest objectiu a la vista, durant les següents sessions es treballaran diferents aspectes: funcionament del propi cos, realització de diferents activitats físiques i mesura de les pulsacions per minut (PPM), representació i anàlisi de les dades anteriors a partir de gràfics, ús del geogebra i de l’app inventor, disseny d’un pòster científic amb l’eina canva, etc.

Tot l’equip docent de 3r aplicarà el projecte a l’aula i desitgem que sigui molt engrescador per tot l’alumnat.

Equip del projecte “Constants Vitals” (Laura Mangas, Miguel Ángel Pozo, Marina Vidal).