8 de març: dia internacional de les Dones a l’institut Frederic Mompou

Amb motiu del Dia internacional de les Dones, el professorat ha manifestat la necessitat de treballar de manera transversal aspectes relacionats amb els moviments feministes i les seves importants aportacions a la societat i per als drets de les dones.

Des de la comissió del 8 de març s’han dissenyat diferents activitats amb perspectiva de gènere per treballar a l’aula amb l’objectiu d’assolir un treball i una reflexió col·lectiva entre alumnat i professorat.

D’aquesta manera, l’alumnat de 1r ESO ha volgut fer un homenatge a les dones amb història per tal de poder visibilitzar la figura de la dona en tots els àmbits del coneixement i despertar la consciència de la lluita feminista. Els grups de 2n d’ESO han fet recerca sobre les dones silenciades sota l’ombra dels homes.

Les noies i nois de 3r d’ESO han pres consciència de la violència exercida contra les dones en el nostre entorn i, més concretament, han treballat els micromasclismes per així identificar aquestes actituds, comentaris i comportaments que es consideren violència masclista. L’últim curs de l’ESO s’ha centrat a cercar els orígens del 8 de març, descobrir la seva història i reflexionar sobre el paper de la dona en la reivindicació i en el reconeixement dels seus drets. Per acabar, l‘alumnat de batxillerat ha portat a terme activitats de debat i interacció oral respecte les dinàmiques afectives.

Una vegada finalitzades les activitats, cada nivell ha creat material visual per poder representar tots els aspectes treballats a l’aula i així fer ben visible la importància del paper de les dones.

Considerem que totes aquestes setmanes de treball han permès conscienciar tot l’alumnat sobre la importància de la igualtat entre dones i homes com a dret fonamental que cal garantir en la nostra societat. A més, hem gaudit durant la realització de totes les activitats, assolint nous aprenentatges i espais de reflexió entre l’alumnat del centre.

“El feminisme és una forma de viure individualment i lluitar col·lectivament.” Simone de Beauvoir.